THE CARTERS - APES**T
樂壇最強夫妻檔-Beyoncé與Jay-Z以「The Carters」之名,無預警發行專輯《Everything Is Love》,首發單曲〈Apes**t.〉,包下整個羅浮宮,在裡面還可以看到上百副作品




Official Singles Chart Top 100 22 June 2018 - 28 June 2018


Clean Bandit - Solo feat. Demi Lovato本周第1名,上升1名
Clean Bandit (清潔的盜賊)找來Demi Lovato合作單曲《Solo》洗腦電音




Clean Bandit - Solo feat. Demi Lovato | 清潔的盜賊 - 獨奏 (中文翻譯)

<中文翻譯>

<歌詞翻譯>

[Intro]
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
Woop woop woop woop woop woop woop


[Verse 1: Demi Lovato]
I never meant to leave you hurting
我從未要讓你受傷的意思
I never meant to do the worst thing
我亦沒有要對你做最糟糕的事情
Not to you (it solo, solo, everybody)
至少不是對你下手(大家聽著,我只能獨自一人)
'Cause every time I read your message
因為每當我看著你傳給我的訊息
I wish I wasn't one of your exes
我多麼希望我和你沒有扯上半點關係
Now I'm the fool (it solo, solo, everybody)
現在我就像是傻瓜一樣(大家聽著,我只能獨自一人)


[Pre-Chorus: Demi Lovato]
Since you've been gone
自從你離我而去之後
Been dancing on my own
我只能自己一人獨舞
There's boys up in my zone
即使我身邊有眾多追求者
But they can't turn me on
但他們卻無法激起我的慾望
'Cause baby you're the only one I'm coming for
因為你是我唯一想要擁有的,寶貝
I can't take no more, no more, no more
我已經無法再承受了,無法繼續忍耐了


[Chorus: Demi Lovato]
I wanna f-woop woop woop, but I'm broken hearted
我想要與你共享魚水之歡,但我的心卻已支離破碎
Cr-cr-cry but I like to party
即便淚流不止,卻仍想藉著狂歡來麻痺自己
T-t-touch but I got nobody
渴望著撫摸,卻沒有人陪著我
Here on my own
僅僅剩下我一人獨處
I wanna f-woop woop woop, but I'm broken hearted
我想要與你共享魚水之歡,但我的心卻已支離破碎
Cr-cr-cry since the day we parted
自從我們分手後,我成天與淚水作伴
T-t-touch but I got nobody
希望有人能深情地撫摸我,卻沒有人陪
So I do it solo
所以我只能自我撫弄


[Post-Chorus: Demi Lovato]
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
I do it solo
我只能自我撫弄
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
I do it solo
我只能撫摸自己


[Verse 2: Demi Lovato]
Every single night I lose it
每逢夜幕低垂,我感到迷惘無比
I can't even hear the music without you (it solo, solo, everybody)
沒有了你,我甚至聽不見周遭的美好樂聲(大家聽著,我只能獨自一人)
Ah, yeah, yeah
Try to stop myself from calling
不斷說服自己,讓我不再打電話給你
But I really wanna know if you're with someone new (it solo, solo, everybody)
但我真的很想知道,你是否已另尋新歡(大家聽著,我只能獨自一人)


[Pre-Chorus: Demi Lovato]
Since you've been gone
自從你離開我之後
I've been dancing on my own
歡樂的雙人舞時光僅剩下我獨舞
There's boys up in my zone
儘管周遭有許多男人頻獻殷勤
But they can't turn me on
但他們卻無法激起我的慾望
'Cause baby you're the only one I'm coming for
親愛的,因為你是我唯一想擁有的人
I can't take no more, no more, no more
我已經無法再忍受,無法再克制自己的慾望了


[Chorus: Demi Lovato]
I wanna f-woop woop woop, but I'm broken hearted
我想要與你共享魚水之歡,心卻碎了一地
Cr-cr-cry but I like to party
淚流不止,我卻仍想要狂歡
T-t-touch but I got nobody
希望有人來撫弄我,卻沒有人陪我
Here on my own
僅有我自己伴著自己
I wanna f-woop woop woop, but I'm broken hearted
我想要與你共享魚水之歡,心卻碎了一地
Cr-cr-cry since the day we parted
自從我們分開後,我只能與淚水作伴
T-t-touch but I got nobody
希望有人來撫弄我,卻沒有人陪我
So I do it solo
所以我只能撫弄自己


[Post-Chorus: Demi Lovato]
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
I do it solo
我只能自我撫弄
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
I do it solo
我只能自我撫弄


[Bridge: Demi Lovato]
Can't do it solo
自我撫弄,卻絲毫無法滿足


[Chorus: Demi Lovato]
I wanna f-woop woop woop, but I'm broken hearted
我想要與你共享魚水之歡,心卻碎了一地
Cr-cr-cry but I like to party
淚流不止,我卻仍想要狂歡
T-t-touch but I got nobody
希望有人來撫弄我,卻沒有人陪我
Here on my own (here on my own)
只剩下我獨自一人(獨自一人)
I wanna f-woop woop woop, but I'm broken hearted
我想要與你共享魚水之歡,心卻碎了一地
Cr-cr-cry since the day we parted
自從我們分開後,我只能與淚水作伴
T-t-touch but I got nobody
渴望著有人能深情地觸摸我,卻孤苦無依
So I do it solo
所以我只能撫弄自己


[Post-Chorus: Demi Lovato]
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
I do it solo (it solo, solo, everybody)
大家聽著,我只能獨自一人(大家聽著,我只能獨自一人)
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
It solo, solo, everybody
大家聽著,我只能獨自一人
I do it solo
我只能藉由自己讓自己滿足


[Outro]
So I do it solo
所以我只能自我撫弄


轉自:
http://a0925316085.pixnet.net/blog

凱莫的小天地 翻譯


George Ezra - Shotgun 本周第2名,上升2名
George Ezra (喬治艾茲拉),來自英國赫特福德的一位創作型歌手。





Anne-Marie - 2002維持本周第3名
Anne-Marie英國新女聲,也是Ed Sheeran的同門師妹





Jess Glynne - I'll Be There本周第4名,下降3名
Jess Glynne (潔絲葛琳) 新單曲





Ariana Grande - No Tears Left To Cry 維持本周第5名
小天后Ariana Grande(亞莉安娜) 帶著第四張專輯第一首主打新歌《No Tears Left To Cry》回來啦!
看著歌名大概就知道Ariana 是想為去年的英國曼徹斯特恐攻事件發聲。
當時,演唱會已經進行到了最後結尾,但就在Ariana 準備結束演唱會時,突然出現炸彈客,在會場引爆炸彈,造成23死, 超過500 人輕重傷





Post Malone - Better Now (beerbongs & bentleys)維持本周第6名
憑借兩首單曲“White Iverson”和“Too Young”一夜走紅。這兩首飄渺的 trap 歌曲,聽起來就像把 Future 或 Young Thug 的粗糲質感,換成音樂劇裡才會出現的那種一本正經:質地清亮,滿是質問。






Tom Walker - Leave a Light On本周第7名,上升1名
2016年才出道的英國男歌手,主要樂風是獨立鄉村





Years & Years - If You're Over Me本周第8名,上升4名
Years & Years (這些年樂團)





Cardi B, Bad Bunny & J Balvin - I Like It維持本周第9名
簡單的旋律,簡單的歌詞






Calvin Harris, Dua Lipa - One Kiss本周第10名,下降3名
Calvin Harris和Dua Lipa又出了一首洗腦歌曲,歌詞簡單,旋律也簡單,曲風輕鬆





Maroon 5 - Girls Like You ft. Cardi B本周第11名,上升5名
新單曲找來了Rapper Cardi B合作,而MV的導演,是拍『Sugar』這首歌是同一個導演
裡面MV也找來了20多位知名女性一同拍攝,最後還出現了Adam Levine的愛妻Behati Prinsloo以及他們的女兒






Maroon 5 - Girls Like You ft. Cardi B | 魔力紅 - 像妳一樣的女孩 (中文翻譯)

<中文翻譯>

<歌詞翻譯>

[Verse 1]
Spent 24 hours, I need more hours with you
與你共度了一整天的時光,但我卻絲毫不滿足
You spent the weekend getting even, ooh
你花了整個週末來平復你心中的憤怒,噢
We spent the late nights making things right between us
我們花了好幾個夜晚來彌補我們之間的嫌隙


[Pre-Chorus]
But now it's all good, babe
但親愛的,現在一切都沒事了
Roll that back wood, babe(註1)
寶貝,快捲起那昂貴的捲菸紙
And play me close(註2)
然後再來試著愚弄我


[Chorus]
'Cause girls like you run 'round with guys like me
因為像你一樣的女生總在像我一樣的男人身邊徘徊
'Til sun down when I come through
直到日落之際,我終於按捺不住自己的情緒
I need a girl like you, yeah yeah
我要的就是像你一樣的女孩,耶,耶
Girls like you love fun, and yeah, me too
像你我一樣追求刺激的女生,耶
What I want when I come through
當我真情流露時,我唯一想要的
I need a girl like you, yeah yeah
就是像你一樣的女生


[Post-Chorus]
Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
耶,耶,耶
I need a girl like you, yeah yeah
我要的就是像你一樣的女孩,耶,耶
Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
耶,耶,耶
I need a girl like you
我要的就是像你一樣的女孩


[Verse 2]
I spent last night on the last flight to you
我等了整晚才搭上了末班機,只為了前去找你
Took a whole day up tryna get way up, ooh
然而我卻耗費了一整天,試著讓我們之間的關係好轉,噢
We spent the daylight tryna make things right between us
我們耗費了白天的時光來彌補我們之間的隔閡


[Pre-Chorus]
But now it's all good, babe
但親愛的,現在都沒事了
Roll that back wood, babe
寶貝,快捲起那昂貴的捲菸紙
And play me close
然後再試著來愚弄我


[Chorus]
'Cause girls like you run 'round with guys like me
因為像你一樣的女生總在像我一樣的男人身邊徘徊不去
'Til sun down when I come through
直到日落之際,我終於按捺不住自己的情緒
I need a girl like you, yeah yeah
我要的就是像你一樣的女孩,耶,耶
Girls like you love fun, and yeah, me too
像你我一樣追求刺激的女生,耶
What I want when I come through
當我真情流露時,我唯一想要的
I need a girl like you, yeah yeah
就是像你一樣的女生



[Post-Chorus]
Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
耶,耶,耶
I need a girl like you, yeah yeah
我要的就是像你一樣的女孩,耶,耶
Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
耶,耶,耶
I need a girl like you
我要的就是像你一樣的女孩
I need a girl like you, yeah yeah
我要的就是像你一樣的女孩,耶,耶
I need a girl like you
我要的就是像你一樣的女孩


[Bridge]
Maybe it's 6:45
或許現在才六點四十五分
Maybe I'm barely alive
或許我只能苟延殘喘地活著
Maybe you've taken my shit for the last time, yeah
或許這是你最後一次替我收拾殘局,耶
Maybe I know that I'm drunk
或許我知道我已經喝得酩酊大醉
Maybe I know you're the one
或許我知道你是我心中的唯一
Maybe you're thinking it's better if you drive
或許你現在覺得車給你開會比較好一些


[Chorus]
'Cause girls like you run 'round with guys like me
因為像你一樣的女生總在像我一樣的男人身邊徘徊不去
'Til sun down when I come through
直到日落之際,我終於按捺不住自己的情緒
I need a girl like you, yeah
我要的就是像你一樣的女孩,耶


[Verse 3: Cardi B]
Not too long ago, I was dancing for dollars
不久之前,我仍然藉著跳舞來賺錢(噢)
Know it's really rude if I let you meet my mama
我知道如果我讓你見我媽,那將會很不禮貌
You don't want a girl like me I'm too crazy
你並不想要我這種女孩,因為我太瘋狂了
For every other girl you meet its fugazy
只因為你遇到的其他女孩都虛偽不已
I'm sure them other girls were nice enough
我當時覺得那些女孩都已經夠好了
But you need someone to spice it up
但你需要一個女人給你生活增添一些情趣
So who you gonna call? Cardi, Cardi
所以你要找誰來呢?就是我,就是我
Come and rev it up like a Harley, Harley
快過來,像騎乘一輛哈雷機車般地駕馭我
Why is the best fruit always forbidden?
為什麼人們總不敢隨心所欲地嘗禁果呢?
I'm coming to you now doin' 20 over the limit
我正以超過速限的速度朝著你跑去
The red light, red light stop, stop
紅燈亮了,快點停下來啊!
I don't play when it comes to my heart (let's get it though)
我不想再假裝了,因為這種感覺已佔據了我的心(讓我們趕快開始吧)
I don't really want a white horse and a carriage
我並不渴望著童話故事中的白馬和馬車
I'm thinkin' more of a white Porsches and karats
因為我還比較在乎白色的保時捷和閃亮的鑽石
I need you right here 'cause every time you call
我希望你趕快出現在我身邊,因為每當你打給我時
I play with this kitty like you play with your guitar(註3)
我只能不斷地撫弄自己,就像你撥弄吉他的弦一樣


[Chorus : Adam Levine]
'Cause girls like you run 'round with guys like me
因為像你一樣的女生總徘徊在像我一樣的男人身邊
'Til sun down when I come through
直到日落之際,我終於按捺不住自己的情緒
I need a girl like you, yeah yeah
我要的就是像你一樣的女孩,耶,耶
Girls like you love fun, and yeah, me too
像你我一樣追求刺激的女生,耶
What I want when I come through
當我真情流露時,我唯一想要的
I need a girl like you, yeah yeah
就是像你一樣的女孩


[Post-Chorus: Adam Levine]
Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
耶,耶,耶
I need a girl like you, yeah yeah
我要的就是像你一樣的女孩,耶,耶
Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
耶,耶,耶
I need a girl like you
我要的就是像你一樣的女孩



轉自:
http://a0925316085.pixnet.net/blog

凱莫的小天地 翻譯




George Ezra - Paradise本周第12名,下降1名
George Ezra (喬治艾茲拉),來自英國赫特福德的一位創作型歌手。2013年10月,他發佈了自己的首張EP《Did You Hear the Rain?》;2014年3月發佈第二張EP《Cassy O' 》。他的首張專輯《Wanted on Voyage》於2014年6月30日發行。







Drake - Nice For What本周第4名,下降2名
這首歌是致敬於1976年(初版)和2003年重新翻拍的電影《Freaky Friday》






David Guetta & Sia - Flames本周第9名,下降1名







5 Seconds Of Summer - Youngblood本周第13名,上周22名
Youngblood與專輯同名






Selena Gomez - Back To You本周第14名,下降1名
相當明顯是Selena寫給Justin的歌曲...






EO - German維持本周第15名







Liam Payne & J Balvin - Familiar本周第16名,下降2名
Liam Payne(1世代連恩)和J. Balvin(拉丁新天王J.巴爾文)合作的新曲






Jonas Blue - Rise ft. Jack & Jack本周第17名,上周31名
由英國製作人Jonas Blue 與美國流行饒舌團體Jack & Jack合作的新單曲






A$AP Rocky - Praise The Lord (Da Shine) (Official Video) ft. Skepta本周第18名,上升3名







AJ Tracey - Butterflies (ft. Not3s)維持本周第19名







Nicki Minaj - Bed (Lyrics) feat. Ariana Grande本周第20名NEW










-----UK 20名分享完畢----下面的是最近出&喜歡的歌曲




Sugarland - Babe ft. Taylor Swift
Sugarland (甜園合唱團)與Taylor Swift合作的鄉村歌曲






OneRepublic - Start Again ft. Logic





Kygo & Imagine Dragons - Born To Be Yours (Lyric Video)






Clean Bandit - Solo feat. Demi Lovato [Acoustic Version]






Sean Paul & Major Lazer - Tip Pon It






Eminem - Everything Will Be Fine






Demi Lovato - Sober (Lyric Video)





Ariana Grande - the light is coming ft. Nicki Minaj







Jason Mraz - Unlonely










【隨著心情、感覺會更新→UK180610】
arrow
arrow

    【奎爾薩斯和霾】 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()