Ed Sheeran - Photograph(回憶相簿)




Ed Sheeran Photograph - 《Me Before You》 (我就要你好好的) 電影插曲






作詞:Ed Sheeran 作曲:Jeff Bhasker

Loving can hurt
愛可以傷人
Loving can hurt sometimes
有時 愛可以傷得很深很深
But it's the only thing that I know
但它卻是我在你身上唯一深信不疑的事


And when it gets hard
當愛情陷入困境
You know it can get hard sometimes
你也知道 愛情有時總會如此
It is the only thing that makes us feel alive
但它卻是唯一能讓我們感受到活著的事


We keep this love in a photograph
讓我們把這份愛保存在相片裡
We made these memories for ourselves
讓我們製造屬於我們的記憶
Where our eyes are never closing
在那裡 我們不會逝去
Hearts are never broken
也不會有受傷破碎的心
And times are forever frozen still
而時間彷彿就永遠凍結在那美好的時光裡


So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans
所以,你可以把我放進你破舊牛仔褲的口袋
Holdin' me closer
緊緊抓住我
Til our eyes meet
直到我們眼神相遇
You won't ever be alone
你就永遠不會再孤單
Wait for me to come home
等等我,我就快回家了


Loving can heal
愛可以治癒
Loving can mend your soul
愛可以修補你的靈魂
And is the only thing that I know
但它卻是我在你身上唯一深信不疑的事
I swear it will get easier
我保證 我們將會越來越好
Remember that with every piece of you
我會記得你每一寸的記憶


And it's the only thing we take with us when we die
而它是我們逝去後唯一能帶走的事


Oh you can fit me inside the necklace you got when you were 16
噢!你可以把我放進你十六歲的項鍊墜子裡
Next to your heartbeat where I should be
就在我本該在的你的心跳旁邊
Keep it deep within your soul
把我深深的藏在你心情
And if you hurt me
就算哪天你傷了我
Well that's ok baby only words bleed
沒有關係 只有言語會流著血
Inside these pages you just hold me
在頁頁的回憶裡 你只是緊緊得抱著我
And I won't ever let you go
而我也永遠不會讓你離開


When I'm away
當我不在你的身邊
I will remember how you kissed me under the lamppost back on 6th street
我會記得在第六街當時
你是如何在街燈下親吻著我
Hearing you whisper through the phone
耳畔傳來你在電話那頭輕聲的呼喚
Wait for me to come home
等等我,我就快回到你的身邊了





轉自:那些電影,那些音樂,那些年
https://ppt.cc/fqbZdx




arrow
arrow

    【奎爾薩斯和霾】 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()