Official Singles Chart UK Top 100 - 27th December 2014(UK Top 40 Singles Chart)

Ben Haenow - Something I Need新上榜
十年有成的The X Factor日前迎來第11季的優勝Ben Haenow,隨即推出的單曲依慣例翻唱OneRepublic's 的『Something I Need』,付費下載單曲12/14上線,​​三天后實體CD上架,一周後單曲一如慣例登上英國單曲榜聖誕檔冠軍單曲



銷售加串流總計214,000個單位,僅次於 Band Aid 30,所得將捐給慈善機構 Together for Short Lives。
* Uptown Funk本周刷新單周串流次數紀錄,達到234萬次,超越了 Thinking Out Loud的172萬次。

小補充:
英國單曲榜隸屬英國唱片工業下Official Charts Company(OCC),榜單依據銷售+付費下載集計而成計算(從2014年七月開始也將音樂流媒體數字計入)。銷售數字來自6500家唱片零售業和主要網路音樂商店。
計算期間從周日零點到週六,這也可以解釋為何英國單曲數字版總愛在周日上線,因為周一上班日,實體CD也就完成配送開賣啦!


OneRepublic - Something I Need 你是我最需要的 中文歌詞

II had a dream the other night
我幾天前作了個夢
About how we only get one life
夢到了我們只能活一次
Woke me up right after two
在半夜中驚醒
Stayed awake and stared at you
睡意全失只能默默看著你
So I wouldn't lose my mind
只有這樣才能讓我冷靜

And I had the week that came from hell
然後我有了個糟透了的一周
And yes I know that you can tell
而我也知道你看的出來
But you're like the net under the ledge
你就像是懸在窗外的網子般無助
But I go flying of the edge
但我還是一無反顧的飛了出去
You go flying off as well
而你也跟我一起


And if you only die once I wanna die with
如果這一生我只能走一次我想有你陪我
You got something I need
你是我最需要的東西
In this world full of people there's one killing me
在這瞬息萬變的世界 我最後還是得離開
And if we only die once I wanna die with you (you, you, you)
如果這一生我只能走一次我想有你陪我
You got something I need
你是我最需要的東西
In this world full of people there's one killing me
在這瞬息萬變的世界 我最後還是得離開
And if we only die once I wanna die with you (you, you, you)
如果這一生我只能走一次我想有你陪我


Last night I think I drank too much
我想我昨晚大概是喝太多了
Call it our temporary crutch
還以為這就可以保護我們
With borken words I tried to say
就算我常常口出惡言
Honey don't you be afraid
但親愛的千萬別害怕
If we got nothing we got us (Yeah)
就算我們失去了所有但還是有彼此


And if you only die once I wanna die with
如果這一生我只能走一次我想有你陪我
You got something I need
你是我最需要的東西
In this world full of people there's one killing me
在這瞬息萬變的世界 我最後還是得離開
And if we only die once I wanna die with you (you, you, you)
如果這一生我只能走一次我想有你陪我
You got something I need
你是我最需要的東西
In this world full of people there's one killing me
在這瞬息萬變的世界 我最後還是得離開
And if we only die once I wanna die with you (you, you, you)
如果這一生我只能走一次我想有你陪我


I know that we're not the same
我知道我們不盡相同
But I'm so glad damn that we made it
不過我還是很開心我們走到這了
To this time, this time, now
就為這一刻乾杯吧 乾杯吧 就現在


And if you only die once I wanna die with
如果這一生我只能走一次我想有你陪我
You got something I need
你是我最需要的東西
In this world full of people there's one killing me
在這瞬息萬變的世界 我最後還是得離開
And if we only die once I wanna die with you (you, you, you)
如果這一生我只能走一次我想有你陪我
You got something I need
你是我最需要的東西
In this world full of people there's one killing me
在這瞬息萬變的世界 我最後還是得離開
And if we only die once I wanna die with you (you, you, you)
如果這一生我只能走一次我想有你陪我


If we only die once I wanna die with
如果這一生是最後一次我希望有你
If we only live once I wanna live with you
如果這就是最後一次,我希望在我身邊的是你



原唱:

OneRepublic - Something I Need
忽然覺得共和世代這首被打敗了~





Mark Ronson - Uptown Funk ft. Bruno Mars
Mark Ronson是英國DJ、製作人,這次和Bruno Mars合作,兩個碰出Old School的火花,讓人覺得滿特別的,很有火星人的味道




英國著名DJ、歌手Mark Ronson生於1975年,學生時代在美國紐約渡過。
也是在紐約,他進入音樂屆,開始製作歌曲,與眾多藝人合作,並在2003年推出首張個人專輯。
如今,Mark已經出版3張專輯,並將推出第4張專輯《Uptown Special》。
專輯中的新歌《Uptown Funk》與美國歌手Bruno Mars合作。
由於本屆歌唱選秀節目《The X Factor》的一位選手翻唱的版本上周成為iTunes排行榜冠軍。
《Uptown Funk》的原版一經推出就大熱,一舉成為本周英國單曲排行榜的NO.1。




Ben Haenow & Ed Sheeran duet - Thinking Out Loud in The X Factor
兩個人的嗓音都好好聽喔~合作起來更棒!





Olly Murs - Up ft. Demi Lovato
下降2位,英國創作型男歌手Ed Sheeran曾經的冠軍歌曲,回來到第四名的位置了




Olly Murs - Up ft. Demi Lovato

I drew a broken heart 我畫上一顆破碎的心
Right on your window pane 就畫在妳的玻璃窗子上
Waited for your reply 等待著妳的回覆
Here in the pouring rain 只有傾盆大雨的陪伴
Just breathe against the glass 請對著那扇窗呼出一口氣
Leave me some kind of sign 給我一點指示 讓我不再迷惘
I know the hurt won't pause, yeah 我知道那些傷痛永不癒合
Just tell me it's not the end of the line 但請告訴我這不是終點
Just tell me it's not the end of the line 請告訴我我們還在一起


I never meant to break your heart 我從來不想傷你的心
I won't let this plane go down 我不會讓我們的戀情凋零
I never meant to make you cry 我從不想讓你為此流淚
I'll do what it takes to make this fly 為了讓我們和好如初我願意做任何事
You gotta hold on 你一定要緊握著
Hold on to what you're feeling 握著你現在戀愛的感覺
That feeling is the best thing 這種感覺是無與倫比的美妙之物
The best thing, alright 最佳的事物,沒錯
I'm gonna place my bet on us 我會把一切賭在我們身上
I know this love is heading in the same direction 我清楚明白這段戀情只有一個目的地
That's up 那就是不斷向上,永不隕落


You drew a question mark 妳在我的玻璃窗上畫了個問號
But you know what I want 但妳明明知道我的所求
I wanna turn the clock, yeah 我只想要逆轉時光
Right back to where it was 把一切逆轉回最初的妳和我
So let's build a bridge, yeah 所以啊,一起造座橋吧
From your side to mine 就蓋在妳與我之間跨過那些鴻溝
I'll be the one to cross over 我願意當跨越橋樑的那個人
Just tell me it's not the end of the line 但請告訴我這不是終點站
Just tell me it's not the end of the line 請告訴我我們還有機會


I never meant to break your heart 我從來都不想傷害你
I won't let this plane go down 我會讓這架飛機失事
I never meant to make you cry 我從來都不想讓你落淚
I'll do what it takes to make this fly 我願意付出一切只為了使這架飛機重新起飛
You gotta hold on 你一定要把握
Hold on to what you're feeling 把握住你現在的感受
That feeling is the best thing 這種感覺是最美妙的感受
The best thing, alright 是的,這就是最美好的感受
I'm gonna place my bet on us 我願將我的一切押在我們身上
I know this love is heading in the same direction 我知道這份愛將駛向同樣的方向
That's up 那就是向上,不凋零


Girl, I know we could climb back to where we were then 女孩,我知道我們一定能從谷底爬回原先的高峰
Feel it here in my heart 我打從心裡明白
Put my heart in your hand 請把我的心捧在妳的手心
Well, I hope and I pray that you do understand 是的,我希望也祈禱妳能夠明白我的想法
If you did, all you have to say is 如果妳能,妳所需訴說的只有:

Yeah, yeah, yeah, yeah 是、是、是、是
Yeah, yeah, yeah, yeah 好、好、好、好
Yeah, yeah, yeah, yeah 我願意、我願意

I'm waiting for you 我會等妳

Yeah, yeah, yeah, yeah 是、是、是、是
Yeah, yeah, yeah, yeah 好、好、好、好
Yeah, yeah, yeah, yeah 我願意、我願意


I never meant to break your heart 我從來不想在你心上畫上一刀
I won't let this plane go down (let this plane go down) 我從來不想讓我們倆墜入谷底 (墜入深谷)
I never meant to make you cry 我從來不想讓你這樣泣不成聲
I'll do what it takes to make this fly 我會盡一切可能讓我們倆復合
You gotta hold on 你一定要堅持
Hold on to what you're feeling 堅持你與我之間的共同感受
That feeling is the best thing 那是最美好的感受
The best thing, alright 最美之物,是的
I'm gonna place my bet on us 我會將一切賭在我們身上
I know this love is heading in the same direction 因為我知道我們的前進目標是相同的
That's up 那就是讓這份愛永續經營



Wealdstone Raider - You Got No Fans (HD Music Video)新上榜
這是一位英國『Wealdstone』足球隊的老球迷,罵對手球隊︰沒球迷...等一串話,結果竟引起網路風潮,還改編成一首歌發行登上第五名,整個就很莫名奇妙...





Take That - These Days
老接招本週在第六名,下降了二名





Taylor Swift - Blank Space
本週的Taylor Swift也下降一名,來到第七名





One Direction - Night Changes
一世代新單曲,人氣紅不讓的他們出了舒情又帶點輕柔的歌曲,上榜六週,下降一名





Calvin Harris - Outside ft. Ellie Goulding
Calvin Harris和Ellie Goulding合作,本週維持第九名






Meghan Trainor - All About That Bass
來自於馬薩諸塞州的20歲美國新晉創作型“微胖”女歌手Meghan Trainor的個人首支單曲,由其本人創作。
靈感正是來自於從小就困擾Meghan多年的體型問題,此歌向所有肥胖體型的歌迷傳遞了正面積極的信息,發行後立刻在美國引起巨大反響




All About That Bass 那低音貝斯 中文歌詞

Because you know
你得知道 我是那重低音
I'm all about that bass
沈穩的貝斯
'Bout that bass, no treble
低沈響亮 不是什麼三部高音
I'm all about that bass
我是渾厚的低音
'Bout that bass, no treble
龐大而響 非刺耳高聲
I'm all about that bass
沈穩的貝斯
'Bout that bass, no treble
低沈響亮 不是什麼三部高音
I'm all about that bass
我是渾厚的低音
'Bout that bass, no treble
龐大而響 非刺耳高聲

Yeah, it's pretty clear, I ain't no size two
耶 這很明顯吧 我才不是什麼苗條曲線
But I can shake it, shake it
但我可以舞動身軀 盡情熱舞
Like I'm supposed to do
本來就該這樣
'Cause I got that boom boom that all the boys chase
我可有 男孩都夢寐以求的豐胸巨臀
And all the right junk in all the right places
該長肉的地方 都肉肉的恰到好處

I see the magazine workin' that Photoshop
看那雜誌封面 都動過手腳
We know that shit ain't real
我知道這都修的
C'mon now, make it stop
拜託幫幫忙 別在美圖了
If you got beauty, beauty, just raise 'em up
如果你內心真善美 有點自信展現出來
'Cause every inch of you is perfect
因為你 每分每寸 都完美無瑕
From the bottom to the top
從頭到腳 完美無缺

Yeah, my mama she told me don't worry about your size
媽媽說 女孩別擔心你的身材
She says, "Boys like a little more booty to hold at night."
說 男孩喜歡肉肉點 比較好抱著入眠
You know I won't be no stick figure silicone Barbie doll
你知道我才不是瘦竹竿 宛如芭比娃娃
So if that's what you're into then go ahead and move along
如果你就是想那樣 請滾一邊吃自己

Because you know
你得知道 我是那重低音
I'm all about that bass
沈穩的貝斯
'Bout that bass, no treble
低沈響亮 不是什麼三部高音
I'm all about that bass
我是渾厚的低音
'Bout that bass, no treble
龐大而響 非刺耳高聲
I'm all about that bass
沈穩的貝斯
'Bout that bass, no treble
低沈響亮 不是什麼三部高音
I'm all about that bass
我是渾厚的低音
'Bout that bass, no treble
龐大而響 非刺耳高聲
Hey!

I'm bringing booty back
肉肉風潮 強勢回歸
Go ahead and tell them skinny bitches "Hey"
回去嗆爆 那些瘦皮猴
No I'm just playing. I know you think you're fat
好啦 我開玩笑的 我知道你覺得自己很肥
But I'm here to tell ya
但我要告訴你
Every inch of you is perfect
你的每分每寸 都完美無瑕
From the bottom to the top
從頭到腳 都完美無缺

Yeah, my mama she told me don't worry about your size
媽媽說 女孩別擔心你的身材
She says, "Boys like a little more booty to hold at night."
說 男孩喜歡肉肉點 比較好抱
You know I won't be no stick figure silicone Barbie doll
你知道我才不是瘦竹竿 宛如芭比娃娃
So if that's what you're into then go ahead and move along
如果你就是想那樣 請滾一邊吃自己

Because you know
你得知道 我是那重低音
I'm all about that bass
沈穩的貝斯
'Bout that bass, no treble
低沈響亮 不是什麼三部高音
I'm all about that bass
我是渾厚的低音
'Bout that bass, no treble
龐大而響 非刺耳高聲
I'm all about that bass
沈穩的貝斯
'Bout that bass, no treble
低沈響亮 不是什麼三部高音
I'm all about that bass
我是渾厚的低音
'Bout that bass, no treble
龐大而響 非刺耳高聲

Because you know
你得知道 我是那重低音
I'm all about that bass
沈穩的貝斯
'Bout that bass, no treble
低沈響亮 不是什麼三部高音
I'm all about that bass
我是渾厚的低音
'Bout that bass, no treble
龐大而響 非刺耳高聲
I'm all about that bass
沈穩的貝斯
'Bout that bass, no treble
低沈響亮 不是什麼三部高音
I'm all about that bass
我是渾厚的低音
'Bout that bass, no treble
龐大而響 非刺耳高聲

Because you know
你得知道 我是那重低音
I'm all about that bass
沈穩的貝斯
'Bout that bass, no treble
低沈響亮 不是什麼三部高音
I'm all about that bass
我是渾厚的低音
'Bout that bass, no treble
龐大而響 非刺耳高聲
I'm all about that bass
沈穩的貝斯
'Bout that bass, no treble
低沈響亮 不是什麼三部高音
I'm all about that bass
我是渾厚的低音
'Bout that bass, no treble
龐大而響 非刺耳高聲





The Pogues Featuring Kirsty MacColl - Fairytale Of New York






Olly Murs - Wrapped Up ft. Travie McCoy







Sam Smith - Like I Can (Audio)
從第14名爬上來,這週到了第13名的位置






Gorgon City - Go All Night ft. Jennifer Hudson 新上榜
由倫敦兩位音樂製作人Kye “Foamo” Gibbon和Matt “RackNRuin” Robson-Scott合組的Gorgon City,在英國電子區塊以及各大夜店快速建立起知名度,為這股復古又新潮的迷人樂風找到全新的定位。與知名的Jennifer Hudson合作的單曲,有種九十年代的浩室樂曲風。






One Direction - Steal My Girl
一世代在英倫真的非常受歡迎!







Clean Bandit & Jess Glynne - Real Love







Band Aid 30 - Do They Know It’s Christmas? (2014)







Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You

再過幾天就是聖誕節了,Mariah Carey的All I Want For Christmas Is You果然又被拿出來了...好像每年都聽不膩啊~也沒有什麼可以取代的歌曲似的






Sam Smith - Stay With Me





-----UK 20名分享完畢----下面的也是排行榜上面的歌曲,至於那裡的排行榜,就客倌猜猜了╮(╯◇╰)╭


Hozier - Take Me To Church





The Peace Collective - All Together Now新上榜






Blonde - I Loved You (feat. Melissa Steel) 新上榜






Kygo feat. Conrad - Firestone (Cover Art)新上榜
最近的電音都走迷幻路線喔~





AronChupa - I'm an Albatraoz新上榜
這首比較重節拍一點點,但是比較屬於說唱電音,女聲很特別





Watermät - Bullit 新上榜
比較傳統的電音風格了,純電音,混得非常好!







-----最後要放的是沒有在排行榜上面的歌曲-----
Madonna - 新專輯Rebel Heart確定將在2015年3月10日發行

已公開曲目如下:
1. Living For Love
2. Devil Pray
3. Ghosttown
4. Unapologetic Bitch
5. Illuminati
6. Bitch I'm Madonna (feat. Nicki Minaj)
還有其他13首歌曲未公開 真是太臍帶了~
首單Living For Love試聽如下:


iTunes也開放預購:
https://itunes.apple.com/us/album/rebel-heart/id953710965

(網路上很多版本,聽過滿多版本的,感覺就普普,沒有像以前有很大的興奮,可能是電音的感覺減少了吧...我還是愛碰磁碰磁啦~)



Beyonce - Crazy in Love Cancion Oficial Del Trailer 50 sombras de Grey
格雷的五十道陰影(Fifty Shades Of Grey, 2014)第一支預告主題曲






Lorde - Yellow Flicker Beat (Hunger Games)
Lorde獻唱《飢餓遊戲3》主題曲的MV終於出來了~~等好久,這首MV真的太帥了!!!!




Yellow Flicker Beat

I'm a princess cut from marble,
我是由大理石所鑄成的公主
smoother than a storm
優雅的好比懾人的暴風前奏

And the scars that mark my body,
而刻畫在身上的疤
they're silver and gold
彷彿低語著無上的代價

My blood is a flood of rubies, precious stones
滾燙的鮮紅血液,在他們眼中全成了紅寶石
It keeps my veins hot, the fires find a home in me
翻騰在血管裡,烈焰在胸口找到了歸所
I move through town, I'm quiet like a fire
我潛行於街道巷弄,沉默地如同蟄伏的火

And my necklace is a rope,
而華麗的偽裝對我是道枷鎖,
I tie it and untie it
我在角色與角色間掙扎

And our people talk to me,
我的子民向我訴苦
but nothing ever hits
卻一句話也沒撼動我
So people talk to me,
於是他們塞進各種想法
and all the voices just burn holes
一切聲音卻被我燃成灰燼

I'm going in (ooh)’
我將赴湯蹈火
This is the start of how it all ever ends
而這只是輪迴的開端,我甚至不敢奢望結尾
They used to shout my name, now they whisper it
曾經我的名字喧囂塵上,如今他們只敢耳語

I'm speeding up and this is the
我加快節奏,品嘗著那
Red, orange, yellow flicker beat sparking up my heart
各種滋味的悲傷,在我心頭肆意迸發

We rip the start, the colors disappear
我們鑿開真相,一切疑惑煙消雲散
I never watch the stars there's so much down here
我未曾看過這麼純粹的星辰漫佈地底
So I just try keep up with them
於是我只能,抓緊渺茫希望的步伐
Red, orange, yellow flicker beat sparking up my heart
任由那閃爍不定的信念,在我心頭鼓譟

I dream all year,
我曾把希望寄託在他們身上
but they're not the same kinds
但卻發現他們不如想像

And the shivers move down my shoulder
匕首砍穿了我的肩膀
blades in double time
信任被兩度扼殺

And now people talk to me
現在他們試圖利用我
I'm slipping out of reach now
然而我只是讓思緒遠渡
People talk to me, and all their faces blur
他們試圖說服我,面孔卻越來越空洞

But I got my fingers laced together and I made a little prison
而我只是將手銬在他們眼前,卻放任意識逃亡
And I'm locking up everyone who ever laid a finger on me
將那些,曾企圖掌控我的人驅逐到腦海邊疆

I'm going in (ooh)
我願赴湯蹈火
This is the start of how it all ever ends
而這只是輪迴的開端,我甚至不敢奢望結尾
They used to shout my name, now they whisper it
曾經我的名字喧囂塵上,如今他們只敢耳語
I'm speeding up and this is the
我加快節奏,品嘗著那
Red, orange, yellow flicker beat sparking up my heart
紊亂不定的情感,在我心上失控的掙扎

We rip the start, the colors disappear
我們鑿開真相,一切疑惑煙消雲散
I never watch the stars there's so much down here
我未曾看過這麼純粹的星辰漫佈地底
So I just try keep up with them
於是我只能,抓緊渺茫希望的步伐
Red, orange, yellow flicker beat sparking up my heart
任由那閃爍不定的信念,在我心頭鼓譟

Oh oh oh

And this is the red, orange, yellow flicker beat
而這就是那,所有紊亂不定的情感
Sparking up my heart
在我心上失控的掙扎

Oh oh oh

And this is the red, orange, yellow flicker beat-beat-beat-beat.
放任那,各種滋味的悲傷一再將我擊垮









arrow
arrow
    全站熱搜

    【奎爾薩斯和霾】 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()